Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per configurar la navegació dels seus usuaris, i per fer anàlisis sobre els seus hàbits de navegació.
Si continua navegant, considerarem que n'accepta l'ús. Pot gestionar les cookies o obtenir més informació consultant la nostra Política de cookies.

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para configurar la navegación de sus usuarios, y para realizar análisis sobre sus hábitos de navegación.
Si continúa navegando, consideraremos que acepta su uso. Puede gestionar las cookies u obtener más información consultando nuestra Política de cookies.

Correu

Departament de Ciències

El Col·legi Sant Miquel dels Sants promou les Humanitats, la Ciència, l’Art, la Internacionalitat i la Recerca, sempre des del compromís i el respecte cap a la comunitat.

El departament de Ciències ensenya unes ciències contextualitzades, treballant situacions de la vida quotidiana i fenòmens que succeeixen al món a partir dels quals es pugui plantejar alguna problemàtica a resoldre mitjançant el coneixement científic.

Es fomenten unes ciències experimentals contraposades a unes ciències dogmàtiques, incidint en l’aprenentatge dels processos i actituds que es troben en la base del ‘fer’ de la ciència:

_L’observació del fenomen i la detecció del problema a estudiar.

_El plantejament de bones preguntes científicament orientades.

_El seguiment dels passos del mètode científic o hipoteticodeductiu.

_La comunicació del treball experimental.

S’aposta per ensenyar unes ciències competencials, descartant com a prioritàries les de tipus memorístic i reproductives que només condueixen a una visió dogmàtica de la ciència.

Es posa l’accent en la construcció de models científics que proporcionin una bona representació i explicació de les característiques dels fenòmens del món.

Es proposen unes ciències que ensenyin a treballar en interacció, i per això s’estableixen dinàmiques a l’aula que afavoreixen el treball en grups cooperatius.

S’integren les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en l’ensenyament de les ciències, per tal de facilitar un aprenentatge més autònom i personalitzat de l’alumnat.